iaca şi răspunsul meu la tema pe acasă
Din motiv că Loran are ca adresă juridică hotelul “Codru” şi închiriază în interior un spaţiu cam de vreo 20 mp., am decis totuşi să descriu Hotelul.
1. Hotelul „Codru” – amplasat pe str. 31 aug 1989 127.
Arhitectura – Hotelul are o arhitectură tipic sovietică. O clădire cu 7 etaje, geamuri vechi, confecţionate din lemn şi sticlă simplă. Camerele dotate cu aparate de aer condiţionat din secolul trecut. Arhitectură comunistă la preţuti europene. Slăbuţ. Nota 2.
Notele se acordă pe o scală de la 1 la 5. 1 – reprezentând cel mai jos nivel şi 5, respectiv cel mai înalt.
Amplasamentul – se află în centrul capitalei, cu o stradă depărtare de artera principală bd. Stefan cel Mare şi Sfânt. E ok că intrarea din faţă e viz-a-vi de grădina publică „Ştefan cel Mare”, care la moment e verde şi relativ îngrijită.
Păcat că havuzul a secat. Poate era mai frumos. Amplasamentul e de un 5.
Design-ul. Dacă ar fi să privim doar jumatea de jos, pân la etajul 2, atunci ar putea fi un 4
dar totuşi nota reală e 2.
Ambianţa. Am observat camere de supraveghere. Agenţi de pază. E securizat. Paza mi-a interzis să fotografiez. Proprietate privată, se poate de fotografiat, dar doar cu permis care costă finanţe. Un 4 cred că e bun.
Exteriorul. Doar drapelele care flutură în vânt, faianţa de pe jos şi materialul cu care e îmbrăcat acoperişul ne vorbesc de faptul că suntem cam prin 2000.
Totuşi acele drapele sunt spălate doar când plou afară. Rău de tot. 2.
Da, blocul „Codru VIP” arată mai bine.
2. Interiorul.
Loran se află în colţul stâng al hotelului la etajul unu.
Puncte Forte:
- interior bine amenajat
- luminozitate suficientă
- o chestie cu o mulţime de mini cărţi de vizită a mai multor companii din Moldova
Puncte Slabe:
- nu există un catalog cu automobile şi preţul pentru serviciu
- lipsa unui fotoliu pentru clienţi sau cel puţin a unui scaun simplu
3. Caracteristica personalului de contact:
Există doar o persoană care deserveşte clienţii şi acela e Oleg. Un tip de vreo 30 de ani, era neberberit în acea zi, îmbrăcat în blugi şi cu chepcă e cap.
Look – 1
Inteligenţă – 2
Amabilitate – 3
Comunicare – 5
4. Elementele de diferenţiere faţă de concurenţi.
Doar Loran dă în Chirie automobil „Brilliance BS6” din 2009 cu 30 euro.
La ei există posibilitatea de a face o rezervare prealabilă.
Multe deosebiri nu sunt, dar totuşi oferta cu Brilliance e unică pe piaţă.
5. După părerea mea, compania a scăpat funcţia post-vânzare a serviciului, Feed-back-ul, cea de măsurare a nivelului satisfacţiei clientului.
6. Ce aş face dacă aş fi angajatul companiei:
- aş fi mai amabil cu clienţii
- m-aş îmbrăca mai elegant
- aş vorbi româneşte
Dar dacă aş fi managerul:
- aş introduce un sistem de evaluare al FeedBack-ului
- aş crea o linie de discount pentru clienţii fideli
- aş introduce promoţii de genul: 3 zile + 1 gratis
- aş introduce servicii periferice, ca închiriere de GPS Navigator şi, mai nou, Anti-Radar
- aş introduce noi condiţii de predare/ridicare a automobilului:
NU: cât de murdar e acum salonul şi interiorul, nu mai murdar să-l primesc
DA: maşina să fie dată cu salonul şi interiorul curat, după spălătorie. În caz că automobilul se înapoiază murdar, atunci se va percepe o taxa pentru pentru curăţire.
NU: la ce nivel e acum săgeata de la rezervorul pentru combustibil – tot cam aşa să fie
DA: rezervorul Full. La întorcere treci pe la benzinărie şi faci plinul.
- aş soluţiona problema defecţiunilor tehnice din interiuorul automobilelor
o nefuncţionarea claxonului
o geamuri electrice parţial funcţionabile
o probleme cu CD Player-ul
- aş opta pentru împrospătarea parcului auto la clasa econom, cu modele ca: Kia Ceed/Proceed, Chevrolet Aveo, Dacia Sandero
O altă problemă ce necesită soluţionare este gajul. Când în contract este stipulat că suma de gaj este 50 euro sau echivalentul în lei şi laşi 100 dolari accentuând că înapoi vreai aceiaşi 100 dolari, eşti pus în situaţia stupidă că ţi se înapoiază suma gajului în lei, cu explicaţia că: „ieri a venit şeful şi a luat tiţi banii. Acum am doar euro şi lei.”.
Soluţia ar fi: depozitarea gajului într-un loc ferit de circulaţia restul banilor, un safeu spre exemplu, şi întoarcerea aceleiaşi bancnote posesorilor.
Ca concluzie.
Cu toate că piaţa serviciilor de închiriere auto din MD este într-un proces de dezvoltare, cu numeroşi concurenţ, preţurile oricum rămîn mari, pe alocuri chiar exagerate, dacă să luăm în consideraie nivelul salariului mediu pe economie. Acest serviciu la moment este orientat direct pentru turişti şi originari care au venituri înalte. Astfel se omite clasa medie.
Existenţa site-ului loran.md în engleză by default, română şi rusă este salutabilă, cu descrierea automobilelor şi preţul pentru perioada numerelor de zile. Asta constituie o diferenţă faţă de alţi concurenţi, care plasează anunţuri pe 999.md. Dau denumirea automobilului, preţul cel mai mic calculat pentru perioada maximă de zile cu un număr de contact, fără o referinţă web cu informaţie detailată, sau şi mai rău – fără poze originale ale automobilelor în cauză.
E ok că mai au şi publicitate stradală (pe bd. Grigore Vieru, în spatele banchetelor). Totuşi există o confuzie. Pe loran.md preţul pentru un Brilliance pentru perioada de 1-3zile e de 29 Euro,
însă când ajungi să-l închiriezi este de 30 euro. La exclamarea că pe site e un preţ şi dincoace e altul, ei îţi arată o foie unde scrie cu negru pe alb că e 30 euro şi îţi strâng din umeri.
Media generală: 2,88.
Aveţi unde să avansaţi!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Pune a tale două copeici